Regulamin zajęć

 

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Collegium Medicum

Szkoła Zdrowia Publicznego

 

REGULAMIN ZAJĘĆ Z  PRZEDMIOTU

PODSTAWY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO

dla studentów kierunku -  PIELĘGNIARSTWO ROK I

Szkoła Zdrowia Publicznego Collegium Medicum

Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

 

  1. Informacje ogólne

1.1  Wszystkie zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem w godzinach przewidzianych w planie zajęć Wydziału Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum

1.2  Pracownicy odpowiedzialni za realizację przedmiotu:

  1. Kierownik katedry: dr Paweł Jastrzębski
  2. Koordynator przedmiotu: dr Paweł Jastrzębski/mgr Paulina Buca

    c.   inny nauczyciel akademicki, wskazany przez Kierownika Katedry     

1.3  Miejsce, czas oraz tematykę poszczególnych form zajęć i zaliczeń określają dokumenty: plan studiów, sylabus, harmonogram

  1. 2.      Zajęcia dydaktyczne mają formę: wykłady, ćwiczenia
  2. 3.      Obecność na zajęciach, sposób usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności

3.1 Obecność na wszystkich formach zajęć jest obowiązkowa

3.2 Wszystkie nieobecności muszą być usprawiedliwione

3.3 Dopuszczalna jest jedna usprawiedliwiona nieobecność w ciągu roku akademickiego. Każda kolejna nieobecność musi być odrobiona

3.4 Sposobem usprawiedliwienia może być zwolnienie lekarskie lub inne formy opisane w regulaminie studiów

3.5 W przypadku dwóch lub więcej usprawiedliwionych nieobecności student ma obowiązek ustnego zaliczenia treści realizowanych podczas opuszczonych zajęć oraz odrobienia zajęć z inną grupą po uprzednim ustaleniu terminu z osobą prowadzącą zajęcia. Student jest zobligowany do odrobienia nieobecności w tym samym semestrze, w którym opuścił zajęcia

3.6 W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności o tym fakcie zostanie zawiadomiony Dyrektor Szkoły

4. Zasady zaliczenia poszczególnych form zajęć:

4.1 Wykłady

a. materiał realizowany w trakcie wykładów wchodzi w zakres tematyczny zaliczenia semestralnego lub kolokwium    

4.2 Ćwiczenia

a. sposobem weryfikacji przygotowania studenta do ćwiczeń jest odpowiedz ustna lub sprawdzian pisemny

  • materiał do weryfikacji stanowią treści przekazywane na wykładach                            i ćwiczeniach
  • dopuszcza się formę zaliczenia pisemną oraz ustną
  • zasady oceniania – oceny cząstkowe są przyznawane zgodnie z procentową skalą ocen:

< 60% - 2,0

60% - 70% - 3,0

71% - 79% - 3,5

80% - 85% - 4,0

85% - 92% - 4,5

92% - 100% - 5,0

 

b. w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej student ma możliwość poprawienia oceny

4.3 Zaliczenie na ocenę

a. dopuszczalna forma przeprowadzenia zaliczenia semestralnego – pisemna lub ustna

b. zakres materiału obowiązującego na zaliczeniu semestralnym to tematyka seminarium, wykładów i ćwiczeń

c. punktacja i skala ocen:

< 60% - 2,0

60% - 70% - 3,0

71% - 79% - 3,5

80% - 85% - 4,0

85% - 92% - 4,5

92% - 100% - 5,0,

d. ilości terminów egzaminów/zaliczeń semestralnych, do których student ma prawo podejścia – zgodna z regulaminem studiów

e. sposób postępowania w przypadku niezaliczenia / zaliczenia semestralnego - zgodny z regulaminem studiów

5. Określenie zasad wglądu do poszczególnych form zaliczeń

a. student ma prawo do wglądu wszystkich form zaliczeń po wcześniejszym kontakcie z Koordynatorem przedmiotu i ustaleniu terminu spotkania.

6. Akademicka praworządność i uczciwość:

a. w sytuacjach kiedy dojdzie do wykorzystania przez studenta niedozwolonych form, materiałów pomocniczych (np. ściągania) na kolokwiach, zaliczeniach – o tym fakcie zostanie powiadomiony Kierownik Katedry oraz Dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego Collegium Medicum. Jednocześnie sytuacja taka jest uznawana jednoznacznie z niezaliczeniem kolokwium czy zaliczenia.

7. Kwestie nieuregulowane w przedstawionym regulaminie zajęć z przedmiotu Podstawy ratownictwa medycznego w Katedrze Ratownictwa Medycznego pozostają w gestii Kierownika Katedry

8. Regulamin zajęć jest zgodny z Regulaminem Studiów UWM oraz procedurami obowiązującymi w Szkole Zdrowia Publicznego Collegium Medicum

            9. Student ma obowiązek zapoznać się z zasadami BHP w miejscu realizowanych    zajęć oraz dyrektywy unijnej RODO